Planleggingen av flyrelaterte aktiviteter i 2015 er igang.
Bruk gjerne denne påmeldingen for å melde fra at du kommer på årsutsjekk og/eller ønsker å fly i påsken.

4 Kommentarer

  1. Geir_R 18. mars 2015 at 23:26

    For å kunne fly utsjekker, er det nødvendig å montere LN-GBZ, som for øyeblikket står i tilhengeren.
    Dette bør gjøres så tidlig som praktisk mulig på lørdagen.

    For LN-GIB gjenstår sluttkontroll i montert tilstand for å avslutte årlig ettersyn.
    Det er ønskelig å montere LN-GIB på lørdagen. Da kan Knut E, som er ansvarlig for dette ettersynet, gjøre sluttkontrollen når han kommer på søndag.

    Geir

  2. Geir_R 24. mars 2015 at 01:17

    LN-GIB er nå montert, og årlig ettersyn er avsluttet.
    LN-GHG er montert, og årlig ettersyn er gjort.
    Begge disse flyene står p.t. i S/NLF-hangaren. De må tapes før flyging.

    LN-GBZ står demontert i tilhengeren og er luftdyktig.
    Må monteres og tapes før flyging, f.eks. tidlig på lørdag 28/3

    LN-GLG er fortsatt inne til årlig ettersyn. Forhåpentlig blir ettersynet avsluttet i løpet av ‘palme-helga’.
    Men GLG har et problem med radioen, på tross av at den har vært inne til fabrikanten for garanti-reparasjon.

    Geir

  3. Geir_R 7. april 2015 at 18:07

    GLG er satt ut i hangaren, unntatt høyre ving. Det som gjenstår, er maskin-rubbing og -polering av overside høyre ving, montering og sluttkontroll. Håper dette kan skje helga 11 – 12/4.

    Etter kontroll/rep på fabrikken, har radioen fortsatt problem med forsinkelse på mottak. Har testet både i flyet og i ekstern test-oppkobling, så den må til Tyskland for ny rep.
    Har derfor satt inn gammel Becker AR4201, fra GBZ, som midlertidig erstatning. Men det må lages en overgang mellom kontaktene; Jeg har nå alle de nødvendige delene, men det gjenstår å lodde dem i hop.

  4. Geir_R 15. april 2015 at 04:36

    LS4 LN-GLG er nå montert og tapet.
    Årlig ettersyn er utført og signert. Eksisterende Airwortiness Review Certificate er gyldig fram til 05.06.2015.
    Den gamle Becker AR4201 radioen fra GBZ er montert inn midlertidig og koblet v.hj.av en overgangskabel. Radio-funksjonen er sjekket. Radio-displayet har svi-skader, men aktiv frekvens er leselig.
    LN-GLG er luftdyktig og klar til bruk.

    Som før gjelder det at gelcoat’en er gammel og sliten, og den bør beskyttes mest mulig mot sollys (UV-stråling) og fuktighet:
    Ikke ta GLG ut av hangaren dersom det ikke skal flys; Fly det man har tenkt å fly (mest mulig), og sett flyet tilbake i hangaren når man er ferdig med flygingen.
    Fjern fluer fra forkanten med flytende voks, i stedet for vann.

    Geir

Kommenter innlegget

You must be logged in to post a comment.